Jak fotografować produkty?

Jak fotografować produkty

Fot Genowefa Letka Marcinkowska

Jak fotografować produkty tanio, szybko i efektownie? Takie pytanie zadają sobie wszystkie osoby odpowiedzialne za sprzedaż w firmach handlowych oraz produkcyjnych.
Jest to też częsty problem fotografów na co dzień zajmujących się fotografią reporterską, którzy chcą rozszerzyć swoją ofertę właśnie o zdjęcia reklamowe lu produktowe typu packshot.

Niezależnie od tego czy wystawiasz towar na aukcjach internetowych Allegro, czy też masz własny sklep internetowy, potrzebujesz dobrych zdjęć produktowych.

Istnieje wiele ofert z oświetleniem fotograficznym np. zestawy świetlówek z namiotem bezcieniowym, stoły bezcieniowe, softboxy z lampami błyskowymi itd.

 

Są to oczywiście przydatne narzędzia, jednak często po ich zakupie okazuję się, że zdjęcia wcale nie są tak wspaniałe jak się spodziewaliśmy, zakupiony sprzęt nadaje się do fotografowania jednych produktów, a innych już nie, natomiast wycięcie przedmiotu i wklejenie go na białe tło graniczy z cudem, w dodatku grozi nerwicą.

Dlaczego tak się dzieje:

Każde urządzenie, w tym też sprzęt oświetleniowy i fotograficzny, staje się wartościowy dopiero po jego dokładnym poznaniu oraz rozumieniu zasad obowiązujących w danej dziedzinie nauki.

Oznacza to, że prawidłowe, sprawne i szybkie korzystanie ze wszystkich urządzeń i akcesorów fotograficznych, jest możliwe dopiero po zrozumieniu zasad jakie związane są z zachowaniem się światła.

Na kursie fotograficznym „Fotografia produktowa” organizowanym przez studio fotograficzne Image Foto skupiamy się właśnie na poznaniu i zrozumieniu zasad rządzących światłem.

Czego konkretnie można się dowiedzieć na naszym kursie:

  • Co tak naprawdę fotografujemy, przedmiot czy światło odbite od przedmiotu.
  • Skąd pochodzi światło odbite od przedmiotu, wbrew pozorom lampy to tylko początek drogi światła 🙂
  • Jakie reguły rządzą kątami odbić światła i jak je wykorzystać dla własnych celów.
  • Jakie są rodzaje powierzchni do fotografowania i jak każdą z nich można sfotografować, a jak nie da się tego zrobić i dlaczego.
  • W jaki sposób każdy rodzaj powierzchni odbija światło i jak je uchwycić.
  • Jak ustawić parametry aparatu fotograficznego, aby zrobić idealne zdjęcia i móc je dowolnie edytować.
  • Jak wyposażyć amatorskie lub profesjonalne studio pod kątem fotografii produktowej.
  • Jak pracować przy tradycyjnych technikach, na białych i czarnych tłach.
  • Jak łatwo wdrożyć i nauczyć się zaawansowanych technik oświetleniowych, aby zminimalizować czas edycji komputerowej zdjęć do minimum.
  • …i wiele, wiele innych porad popartych stosownymi ćwiczeniami.

 

Co nam daje taka wiedza:

  • Jak korzystać z urządzeń i oświetlenia jakie zakupiliśmy lub zakupimy.
  • Jak dopasować sprzęt i oświetlenie do fotografowanego przedmiotu.
    Już nigdy nie będziesz godzinami zastanawiał się jak sfotografować w namiocie bezcieniowym przedmiot, którego nie da się w nim sfotografować.
    Po prostu posłużysz się odpowiednim narzędziem i zrobisz wspaniałe zdjęcie w jedną minutę.
  • Jak fotografować metal oraz inne połyskujące przedmioty.
  • Jak fotografować białe na białym bez ryzyka zlewania się przedmiotu z tłem.
  • Jak fotografować czarne na czarnym bez ryzyka niedoświetlenia przedmiotu.
  • Jak w efektowny sposób fotografować szkło puste, a jak wypełnione płynami.
  • Jak sprawić, aby wycięcie przedmiotu i wstawienie na dowolne tło było dziecinne proste.
  • Jak fotografować aby sprzedawać zdjecia na stockach fotograficznych np. takich jak DepositPhotos

 

Jak fotografować produkty mając ograniczony budżet na sprzęt:

Na naszym kursie dowiesz się jak sfotografować praktycznie każdy przedmiot, uzupełniając oświetlenie o tak banalne rzeczy jak: kawałki papieru, folii, tektury, szyb przezroczystych oraz pół-przezroczystych, lusterek i innych tanich rzeczy.
Nie oznacza to, że profesjonalny i drogi sprzęt nie jest potrzebny lub nie jest wskazany, oczywiście on bardzo pomaga w pracy.

Jednak nawet najdroższy sprzęt w rękach osoby, która nie poznała podstaw zasad rządzących światłem, nie pozwoli na zrobienie dobrego zdjęcia.

Będąc wyposażonym w elementarną wiedzę o świetle, każdy sprzęt zarówno ten drogi profesjonalny, jak i amatorski, często improwizowany na poczekaniu, staje się naszym sprzymierzeńcem w walce o dobre zdjęcie.

Zatem jeżeli chcesz wiedzieć jak fotografować produkty efektownie i szybko zajrzyj na stronę warsztatów organizowanych w IMAGE FOTO

– link do opisu kursu

Dlaczego warto zainwestować w wiedzę na temat jak fotografować produkty:

Ponieważ to się zwyczajnie opłaca!
W świecie, w którym Internet to nr 1 w dziedzinie reklamy i sprzedaży, nie można konkurować o klienta bez zdjęć produktów, które przyciągną wzrok klienta, wyróżnią Państwa ofertę na tle konkurencji i pokażą idealnie oferowany produkt w taki sposób, aby Wasz potencjalny klient nie musiał szukać lepszego zdjęcia na stronie konkurencji.

Zobacz co o naszych warsztatach sądzą nasi kursanci:

link do opinii

Konicznie polub nasz fanpage, aby nie przegapić informacji o nowych kursach, oraz fotograficznych poradach publikowanych na naszej stronie.

Link do naszego FB

Jak fotografować produkty