Zdjęcia produktowe co należy wiedzieć
Dlaczego dobre zdjęcia produktowe są tak istotne
Zdjęcia produktowe typu packshot to najważniejszy element sprzedaży towarów w dzisiejszych czasach.
Trudno spierać się z takim stwierdzeniem obserwując jaka część rynku przypada na sprzedaż zdalną, zarówno internetową jak i katalogową.
Dlaczego tak jest?
Fotografie prezentujące towar to pierwsza rzecz z jaką styka się klient odwiedzający sklep internetowy lub przeglądający oferty na portalach aukcyjnych.
Tak jak w codziennym realnym życiu, tak i w Internecie, najbardziej liczy się pierwsze wrażenie.
Warto zatem zadbać o to, aby produkt natychmiast wywołał u klienta pozytywne skojarzenia i wzbudził jego zainteresowanie.
Jak tego dokonać?
Naszym zdaniem najważniejsze są dobre, profesjonalne zdjęcia!
Dobre zdjęcia produktowe, czyli jakie?
- Prezentacja wszystkich istotnych dla klienta elementów produktu.
Klient chce zobaczyć jak wygląda produkt w całości od frontu. Ważne jest dla niego, aby zobaczyć jego szczegóły istotne ze względu na oczekiwaną funkcjonalność, czy też jakość wykończenia.Dlatego zdjęcia powinny być zróżnicowane, a ilość zdjęć jednego produktu powinna odpowiadać wszystkim jego cechom, które warto zaprezentować potencjalnemu klientowi.
- Kolor, który jest prawdziwym kolorem.
Wiernie odwzorowany, prawidłowo nasycony kolor niemal zawsze intryguje, łapie wzrok odbiorcy i wpływa na jego emocje i decyzję o zakupie.
- Profesjonalne oświetlenie.
Oświetlenie fotografowanego produktu powinno być równomierne, ale też skonstruowane w taki sposób, aby podkreślić jego kształt oraz fakturę materiału z jakiego wykonany jest przedmiot.
- Ostrość zdjęć to bardzo ważny aspekt fotografii produktowej.
Zdjęcia produktów typu packhshot, z przedmiotami wyizolowanymi z białego tła, powinny być perfekcyjnie ostre i wyraźne począwszy od samego frontu aż po tylną część przedmiotu. To sprawia, że produkt wygląda profesjonalnie i świeżo.
Produkty sfotografowane wg powyższych założeń mają też inną ważna cechę.
Pięknie prezentują się wszędzie tam gdzie zostaną umieszczone, wpływa to zatem na ich popularność w sieci i szybsze rozprzestrzenianie się wizerunku marki.
Słynne powiedzenie mówi „Klient kupuję oczami” pamiętajmy o tym kiedy decydujemy się prezentować nasze produkty w sieci i w katalogu!
Założeniem naszego studia jest indywidualne podejście do każdego rodzaju produktu.
Nasza oferta zdjęć produktowych –LINK