Jak robić packshoty, szybko i dobrze.
Jak robić packshoty, łatwo i profesjonalnie.
Jak robić packshoty, to pytanie zadają sobie wszyscy ludzie zajmują się produkcją, promocją i sprzedażą produktów i usług.
Niezależnie czy potrzebujesz zdjęć na aukcję internetową, do sklepu internetowego, ulotki reklamowej, chcesz mieć fotografie wyróżniające się jakością.
Ponieważ to właśnie zdjęcia, zwłaszcza w dobie internetu, sprzedają Twój produkt.
Najpopularniejszą formą przedstawiania produktów jest tworzenie tzw. Packshotów.
Packshoty to nic innego jak prawidłowo oświetlony produkt na białym tle.
Zatem jak fotografować produkty i jakie są wymagania dla fotografii produktów, typu packshot:
Równomierne oświetlenie produktu
Równomierne oświetlenie produktu uzyskuję się przez stosowanie różnych modyfikatorów oświetlenia. Najczęściej stosuję się do tego źródła światła ciągłego lub błyskowego wyposażone w modyfikatory typu softbox o różnych kształtach.
Bardzo pomocne są duże softboxy powodujące bardzo miękkie i szerokie światło.
Podłużne softboxy typu strip, świetnie nadające się do podkreślania kształtów przedmiotów podłużnych, zwłaszcza jeżeli te, wykonane są z materiałów błyszczących takich jak metal lub szkło.
Na warsztatach fotografii produktowej w Image Foto, można na własne oczy przekonać się jakie efekty uzyskuje się stosując softboxy kwadratowe, okrągłe, podłużne, jakich użyć statywów, jak pracować ze stołem bezcieniowym, dyfuzorem czy też ekranem odbijającym światło.
Zajrzyj na stronę kursu fotografii produktowej: – LINK
Ostrość w każdym miejscu produktu
Fotografia produktu wymaga zazwyczaj dużych wartości przysłony.
Więcej o tym czym jest przysłona i jak jej używać przeczytasz tutaj: LINK
Sprawia to, że głębia ostrości jest duża i wszystkie fragmenty produktu zarysowane są w sposób ostry.
Sfotografowanie produktu przy wysokiej wartości przysłony, przy jednoczesnym niskim ISO, wymaga jednak zastosowania dużej mocy lamp.
Chyba każdy fotograf produktowy przyzna, że najlepiej sprawdzają się studyjne lampy błyskowe dysponujące bardzo dużą mocą światła.
Pozwala to zamknąć przysłonę do wartości f/16, a nawet dużo większej, przy jednoczesnym zamrożeniu wszelkiego ruchu co sprawia, że tak wykonane zdjęcia reklamowe nigdy nie są poruszone.
Stosowanie światła błyskowego w przypadku fotografii reklamowej to możliwość całkowitego odcięcia się od światła zastanego.
W praktyce oznacza to, że światło z oświetlenia sufitowego, przenikające przez okno, światło z monitorów komputerów itp. nie będzie miało wpływu na fotografowaną scenę.
Jest to trudno wykonalne lub nawet nie jest możliwie w przypadku stosowania światła ciągłego.
Przyjdź na warsztaty fotografii produktowej w Image Foto i przekonaj się jak dobre zdjęcia można wykonać stosując odpowiednie oświetlenie.
Zobacz jak jest na naszych warsztatach fotografii produktowej: LINK
Prawidłowe odzwierciedlenie barw produktu w fotografii produktowej
Trudno sobie wyobrazić, aby klient otrzymał produkt niezgodny z jego zdjęciem reklamowym.
W celu prawidłowego odzwierciedlenia barw dobrze jest stosować profesjonalne źródła światła.
Warto jest zatem trzymać się z daleka, od oferowanych na wielu aukcjach, tanich świetlówek kompaktowych teoretycznie przeznaczonych do fotografii.
Niestety takie oświetlenie bardzo często nadaje zdjęciom nienaturalny kolor, ich moc jest natomiast niewystarczająca do tego, aby wykonać profesjonalnie wyglądające zdjęcie.
Warto też przyswoić sobie kilka zasad ustawiania aparatu fotograficznego oraz edycji zdjęć w programach graficznych, aby Wasze zdjęcie nigdy nie były gorsze od zdjęć konkurencji, bo przecież chodzi o to, aby wyróżnić się na plus – prawda? 🙂
Na warsztatach fotografii produktu w Image Foto sporo czasu poświęcamy odpowiedniej konfiguracji sprzętu oraz wszystkim zasadom dotyczącym prawidłowej reprodukcji kolorów.
Uczymy się zatem o tym:
- Jak prawidłowo ustawić aparat do posiadanego oświetlenia
- Na jakim monitorze edytować zdjęcia
- Jak skonfigurować programy do edycji zdjęć
- Jak posługiwać się szarą kartą w celu uzyskania idealnego balansu bieli
- Jak zarządzać profilami ICC, aby każda przeglądarka i każde urządzenie prawidłowo interpretowały kolory zdjęcia.
Zajrzyj na stronę z naszymi kursami i wybierz kurs odpowiedni dla siebie: LINK
Oświetlaj prawidłowo fakturę danego materiału
Wiedzieć jak robić packshoty w sposób prawidłowy, to zrozumieć że każda powierzchnia z jakiej wykonany jest produkt wymaga odrębnego typu oświetlenia.
Zupełnie inne zasady obowiązują podczas oświetlania powierzchni matowych, satynowych, błyszczących, metalowych, pochłaniających światło lub je odbijających.
Dlatego nie warto wierzyć w to, że zakup namiotu bezcieniowego i np. dwóch żarówek o temperaturze barwowej światła 5500 K rozwiąże wszystkie problemy, ponieważ stanie się zupełnie odwrotnie.
Namiot bezcieniowy to chyba najgorszy sposób na fotografie produktów, ponieważ w całości odbierający kontrolę nad tym jak na zdjęciu będzie wyglądał dany element produktu. Więcej na ten temat możesz przeczytać – tutaj.
Są jednak proste sposoby na oświetlenie każdego produktu w taki sposób, aby wyeksponować prawidłowo jego barwę, jasność, fakturę materiału, połysk lub jego brak.
Na warsztatach fotografii produktowej w Image Foto uczymy się jak zrobić packshoty, czyli jak oświetlić produkt wykonany z danego materiału.
Uczymy też jak oświetlać produkty wykonane z różnorodnych materiałów.
Pokazujemy jak poradzić sobie z tematami typu białe na białym, czarne na czarnym, fotografia metalu i szkła.
Ułatwiaj sobie pracę, czas to pieniądz.
Często występujące problemy z wycinaniem przedmiotu i wklejaniem go na jednolite tło, wynikają najczęściej z nieprawidłowego oświetlenia, najczęściej niedostosowanego do danego rodzaju produktu.
Na zajęciach w Image Foto uczymy zaawansowanych ale jednocześnie prostych do wykonania technik. Techniki te pozwalają na umieszczenie produktu na białym tle za pomocą praktycznie jednego kliknięcia.
Prawidłowo wykonana fotografia produktowa, czasami nawet nie wymaga edycji w programie graficznym.
Jednak wykonanie zdjęć reklamowych w sposób nie koniecznie prawidłowy, powoduję wielogodzinną pacę ze żmudnym odcinaniem produkt od tła na którym się znajdowało podczas wykonywania zdjęcia.
Odwiedź nasze warsztaty i już zawsze miej patent na przyjemną pracę z produktami.
Optymalizuj zdjęcia produktowe do Internetu i druku.
Wykonane zdjęcia należy zoptymalizować pod kątem przeglądarek internetowych, aby wczytywały się szybko, miały dobrą jakość i były akceptowalne przez np. serwis Allegro, Facebook, sklepy internetowe itp.
Dobrze jest też prawidłowo przygotować pliki przeznaczone do druku ulotek, katalogów lub etykiet produktów.
Tego wszystkiego również można dowiedzieć się na warsztatach fotografii produktowej w Image Foto.
Jeżeli wiesz jak robić packshoty, jednak nie masz na to czasu, to zapraszamy do skorzystania z naszych usług związanych z fotografią produktową i reklamową – szczegóły tutaj – LINK
Przeczytaj też więcej o fotografiach na Allegro – LINK