Kurs fotografii obuwia i/lub galanterii

Dla kogo przeznaczony jest kurs fotografii obuwia i galanterii

Kurs fotografii obuwia to propozycja dla:

  • Firm wykonujących fotografię produktową
  • Firm handlowych
  • Importerów i eksporterów obuwia i galanterii
  • Hurtowni oraz sklepów z galanterią i obuwiem
  • Producentów obuwia i galanterii

 

W jakim celu organizowany jest ten kurs fotograficzny:

Każdy  kolejny sezon to tysiące nowych fasonów, które trzeba sprawnie i szybko:

  • Sfotografować
  • Fotografie obrobić w programie do edycji zdjęć
  • Fotografie umieścić w sklepie lub na portalu aukcyjnym z ofertą

 

Czego uczymy na kursie fotografii obuwia

Jak skonfigurować sprzęt:

W jaki sposób wyposażyć własne studio do fotografii obuwia i galanterii.

  • Podpowiadamy jaki kupić sprzęt
    Począwszy od aparatu i obiektywu poprzez lampy błyskowe, skończywszy na monitorze i oprogramowaniu potrzebnym do pracy.
    Dzięki uczestnictwie w kursie kupią Państwo sprzęt, który jest naprawdę potrzebny i będzie wykorzystywany w pracy na 100%.
  • Podpowiadamy w jaki sposób zorganizować miejsce pracy dla stanowiska fotografa oraz retuszera zdjęć.

 

W jaki sposób ustawiać oświetlenie w celu:

  • Pokazania faktury powierzchni materiału z jakiego wykonane są buty. Niezależnie od tego czy będzie do skóra lakierowana czy też matowy zamsz, zdjęcie produktu powinno być perfekcyjne.
  • Pokazania produktu w całości dobrze oświetlonego, aby detale produktu nie ginęły dla oka w ciemnych partiach lub nie zlewały się na krawędziach z białym tłem.
  • Pokazania chromowanych i innych błyszczących elementów w taki sposób, aby wyglądały idealnie bez prześwietleń, ciemnych plam oraz przebarwień.

 

Zarządzania kolorem – począwszy od ustawień aparatu, poprzez edycje zdjęcia, kalibracje monitora po profile kolorystyczne zapisywane w plikach publikowanych w internecie. Wszystko w celu:

  • Skrajnego zminimalizowania różnic w kolorze pomiędzy prawdziwym kolorem produktu, a tym co klient zobaczy na ekranie komputera lub telefonu zamawiając produkt.
  • Ograniczenia  w znacznym stopniu, zwrotów produktu z powodu niezgodności koloru w ofercie, z kolorem rzeczywistym produktu.

 

Technik fotograficznych wspomagających tworzenie packshotów w celu:

  • Błyskawicznego wycinania produktów z tła i podkładania teł białych lub kolorowych.
    Niezależnie od tego czy fotografowany produkt posiada proste krawędzie na kontrastowym tle czy jest to ażurowa konstrukcja z białym pomponem na białym tle, wycięcie prawidłowo oświetlonego produktu nie powinno zająć więcej niż  kilka minut.

 

Technik edycji zdjęć  w programach Lightroom oraz Photoshop w celu:

  • Prawidłowej edycji jasności, kontrastu oraz koloru produktu.
  • Prawidłowego retuszu powierzchni w tym jej poprawy, usuwania niedoskonałości, wyostrzania obrazu.
  • Prawidłowego przygotowania plików do wydruku oraz prezentacji w internecie.

 

Dokładny program kursu:

Tabelka z programem nauczania

ZagadnienieOpis
Dzień pierwszy
Konfiguracja sprzętu potrzebnego do pracyWybór odpowiedniego aparata, obiektywu, lamp błyskowych, modyfikatorów światła.
Konfiguracja sprzętuUstawienia aparatu, lamp błyskowych
Zarządzanie koloremWykorzystanie balansu bieli, szarej karty, wybór monitora, kalibracja monitora, dostosowanie stanowiska pracy do prawidłowej oceny koloru.
Fotografia bezcieniowaWykorzystanie narzędzi do wykonywania packshotów i szybkiego wycinania obiektów z tła - stoły bezcieniowe półprzezroczyste i przezroczyste, fotografowanie w oddaleniu od tła, wytłumaczenie dlaczego namiot bezcieniowy nie nadaję się do fotografii produktowej itp.
Oświetlanie różnorodnych powierzchniZasady oświetlania powierzchni, błyszczących, matowych, satynowych, ciemnych, jasnych, posiadających głęboką lub płytką strukturę.
Oświetlenie lub edycja elementów metalowychZasady oświetlania elementów metalowych, chromowanych itp.
Ćwiczenia praktyczne z fotografii produktowejFotografujemy:
- biały produkt biały trudny do wycięcia z tła na białe tło,
- czarny z trudną do uwypuklenia fakturą, produkt lakierowany,
- produkt o ażurowej budowie z dużą ilością detali, -
- produkt z elementami metalowymi.
Wywołujemy plik RAW z aparatu w programie LIGHTROOMWstępna korekta koloru oraz ekspozycji w programie LIGHTROOM, eksport do pliku JPG lub PSD z wytłumaczeniem różnic oraz możliwości danego formatu. Wypór prawidłowej przestrzeni barw w zależności od późniejszego zastosowania zdjęć.
Konfiguracja programu PHOTOSHOP do pracy z fotografią produktowąUstawienie przestrzeni roboczej dla fotografów, narzędzia miarki i linie pomocnicze, ustawienia koloru.
Wycinanie produktu z tła w programie PHOTOSHOPOmówienie narzędzi do zaznaczania krawędzi lub obszarów, narzędzia do poprawy krawędzi podczas usuwania tła, praca na kilku warstwach dokumentu w tym też warstwie przezroczystej. Podkładanie cieni pod produktem.
Retusz produktu w programie PHOTOSHOPNarzędzia do globalnej i punktowej edycji powierzchni, uzupełniania ubytków w materiałach, usuwania kurzu, zarysowań na produkcie, usuwania przebarwień na elementach białych.
Samodzielne kreowanie elementów produktu w programie PHOTOSHOPNarzędzia do rysowania cieni, świateł, kreowania powierzchni metalicznych, rysowania linii i kształtowania produktu.
Zamiana kolorów w programie PHOTOSHOPJak prawidłowo zmieniać kolory w produktach o tym samym kształcie, aby uzyskać znakomitą powtarzalność kadru oraz zaoszczędzić czas nie fotografując tego samego produkty w kilku wariantach kolorystycznych.
Przygotowanie plików do publikacji w druku oraz/lub w internecieNarzędzia do kadrowania, wyostrzania oraz zmniejszania obrazu. Różnice pomiędzy typami plików ich możliwości i ograniczenia.
Koniec zajęć

Materiały szkoleniowe dla kursantów:

Zdajemy sobie sprawę, że ilość wiedzy jaka jest prezentowana na kursie jest duża i jej część może umknąć z czasem kursantom, dlatego wszyscy kursanci kończący kurs otrzymują od nas zestaw materiałów w postaci plików pdf, oraz linków do tekstów i filmów instruktażowych, w których jeszcze raz na spokojnie można wrócić do przerobionego materiału.

Przykładowe produkty z kursu fotografii obuwia i galanterii na których opieramy ćwiczenia, aby nauczyć kursantów radzenia sobie z tematami o zróżnicowanej trudności.

Termin przeprowadzenia kursu:

Kurs jest w pełni indywidualny, dlatego termin jest dostosowany do Państwu potrzeb.
W celu uzgodnienia terminu prosimy o kontakt pod adresem –  kursyfoto@imagefoto.pl lub/i nr telefonu: +48 692 214 016

Czas trwania kursu i jego cena:

Podstawowe szkolenie jest trzy dniowe (patrz tabela)
Każdy dzień to 7 godzin nauki z przerwą na posiłek.

Cena trzy dniowego szkolenia wg tabelki z programem kursu to:
3900 zł netto.

Co w przypadku jeżeli będzie potrzeba więcej czasu:

Istnieje możliwość zarezerwowania dodatkowego dnia/dni szkoleniowych, jeżeli uznają Państwo, że taka opcja będzie przydatna ze względu na chęć ugruntowania wiedzy lub dłuższego ćwiczenia fotografii lub edycji zdjęć pod okiem instruktora.
Każdy dodatkowy dzień szkolenia (7 godzin) to koszt 700 zł netto.

Istnieje możliwość dofinansowania kursu dla firm poprzez Bazę Usług Rozwojowych więcej szczegółów na – link

Przykładowe produkty z kursu fotografii obuwia i galanterii na których opieramy ćwiczenia, aby nauczyć kursantów radzenia sobie z tematami o zróżnicowanej trudności.

Zdjęcia

Potrzebujesz profesjonalny specjalistyczny kurs fotografii produktowej w branży innej niż powyżej opisana?

Napisz nam zatem o swoich potrzebach, o problematyce z jaką się spotykasz, o tym co chcesz osiągnąć lub poprawić w swoich zdjęciach, jakie produkty fotografujesz.
Stworzymy dla Ciebie kurs dedykowany z rozwiązaniami dla Ciebie.

Kontakt do nas to:
kursyfoto@imagefoto.pl, tel. +48 692 214 016